De Zellerij wil vooruit

‘Het huiskamergevoel bij De Zellerij moet weer terug’, zegt Ruth Maatman, bestuurslid sinds mei 2023, verantwoordelijk voor de portefeuille Horeca. Op welke wijze dat gevoel moet terugkomen vertelt naast Ruth Sebastiaan Gerritsen, floormanager van De Zellerij.

 

Een jaar geleden werd Sebastiaan floormanager bij De Zellerij. ‘Er stond iets moois, alleen de verhouding klopte niet’, vertelt Sebastiaan. ‘Het interieur, terras was prima maar het concept klopte niet helemaal. Een warm interieur met een kil concept.’ Ruth vult aan:’ En juist die kilte moesten we kwijt, het moest  warmer, om meer een huiskamergevoel te  krijgen’.

 

‘We begonnen met de gast centraler te stellen, het klanttevredenheidsgevoel verhogen’, zegt Sebastiaan. ‘Vast personeel aannemen, verruiming van de openingstijden, een andere kaart. We hebben ook ingezet op tijdelijk personeel, met name studenten.’  

Ruth: ‘En meer structuur aanbrengen. Als de baan open is, is de Zellerij ook open, in algemene zin. De leden wisten nooit wanneer De Zellerij open was, wanneer kun je iets eten? Duidelijkheid scheppen voor onze leden.’   

Sebastiaan: ‘Structuur aanbrengen zowel in- als extern. Ook bijvoorbeeld de wandelaars van het Pieterpad moesten zich welkom voelen bij de club. Even een prettig rustpunt met de optie van een wandelarrangement. Er is nu ook een vaste fietsclub die even komt pauzeren. Iedereen is welkom.’

 

‘Het serviceniveau hebben we verbeterd, maar we zijn er nog niet.’ Ruth vervolgt:’ Ik kom uit een ondernemerswereld (busonderneming) en daar heb ik geleerd: Stilstaan is achteruitgang. Dat geldt natuurlijk ook voor onze club en voor De Zellerij in het bijzonder. We moeten meegaan met de behoeften van onze gasten.' 

 

En juist dat is een grote uitdaging. Sebastiaan: ‘Alles wordt duurder en dat betekent voor mij een uitgekookte receptuur samen te stellen voor een goede bedrijfsvoering. Kwaliteit staat voorop, maar het mag niet te duur zijn. We moeten naar een hogere omzet groeien. De Zellerij wordt goed bezocht door onze leden, maar er kan nog meer bij, zeker in financieel oogpunt. En nu ik toch het woord heb zou ik graag willen opmerken dat meer leden gebruik kunnen maken van De Zellerij. Er is volgens mij een mooie kaart, een gezellige sfeer en voldoende plek. Dus kom maar op. 

En naast onze leden is het goed bewoners en passanten te wijzen op het bestaan van De Zellerij. Want de boodschap blijft dat we moeten groeien.’ 

 

Ruth: ‘Buiten kwaliteit streven we ook naar continuïteit. De balans tussen kosten-baten is nog niet in evenwicht en dat willen we toch zo snel mogelijk bereiken. We komen uit een diep dal en we lijken de weg naar boven gevonden te hebben, maar we zijn er nog niet. We moeten nog wel stappen maken om ook voor de toekomst een betaalbare horecavoorziening te waarborgen.’ 

Daarom komen we met een bistro-concept. In het najaar neemt de intensiteit van het golfen af. Slechter weer en korter daglicht. En omwille van die continuïteit openen we vanaf 1 oktober een bistro De Zellerij. Na de wereld van de golfers kunnen gasten culinair genieten in de bistro van De Zellerij.’

 

Sebastiaan aanvullend: ’Ik denk dat we rond 18.00 uur openen en rond 22.00 uur sluiten, 7 dagen per week. Werken met een andere kaart. Een mooie uitdaging! Van huiskamer naar een bistro in een mooi interieur maar in een ander concept.’

Ruth: Toch weer anders en wennen voor alle betrokkenen. Maar zoals ik eerder opmerkte  ‘Stilstaan is achteruitgaan’ en ook De Zellerij moet continuïteit borgen. 

 

Afsluitend maakt Sebastiaan graag gebruik om dank te zeggen aan de huidige (5) vrijwilligers die het team ondersteunen van maandag tot en met vrijdag tussen 10-14 uur. ‘Een prachtig recept dat prima werkt.’ En dat kunnen we ook uitbreiden: we kunnen een pool maken van vrijwilligers die in het weekend willen werken of op andere tijden dan 10-14 uur.’ 

 

Ben je geïnteresseerd en heb je affiniteit met de horeca? Neem gerust contact op met Sebastiaan, liefst onder het genot van een kopje koffie om nadere details met elkaar te delen. 

Maak  een afspraak: sebastiaan.gerritsen@golfclubzelle.nl

 

Terug naar overzicht